PICCO  ENGINES


PICCO MONZA EVO .21 Team DLC Cer

PIC 9610

The MONZA EVO 3,5cc features a newly designed crankcase that improves internal gas flow and therefore higher performance at every range of RPM. The 14mm crankshaft with silicone insert is DLC coated in order to prevent wear of the pin and oxidation. The shaft works on a high quality rear ceramic Swiss-Made bearing. The 7 port “cylinder and piston” is made with special alloys to optimize life and reliability of the unit. Paired with the long stroke scheme the MONZA EVO provides great bottom power to suite the demanding high grip on-road tracks. The super aligned “knife edged” aerodynamic connecting rod is also made with a special aluminum alloy.  The  aluminum die-casted carburetor sports the latest double bottom-end adjustment for a fine-tuning.

 

SPECIFICATION

• 7 ports hard chromed sleeve

• Piston CNC machined from billet

• 14mm DLC balanced shaft with silicone insert

• Knife edged lightweight aerodynamic con-rod

• Low CG cooling head

• 14mm ceramic Swiss-made main bearing

• Composite 3-needle slide carburetor

• Displacement: 3,49cc

• Bore: 16,03mm

• Stroke: 17,30mm

• Output: 2,95hp @ 38,000rpm

 

 

Il MONZA EVO 3,5cc è dotato di un carter di nuova concezione che migliora il flusso di gas interno e quindi garantisce prestazioni più elevate ad ogni regime di rotazione. L'albero motore da 14 mm con inserto in silicone è rivestito in DLC per evitare l'usura del perno e l'ossidazione. L'albero lavora su un cuscinetto posteriore in ceramica Swiss-Made di alta qualità. Il “cilindro e pistone” a 7 vie è realizzato con leghe speciali per ottimizzare la durata e l'affidabilità dell'unità. Abbinato allo schema a corsa lunga, MONZA EVO offre una grande potenza a bassi regimi per adattarsi alle impegnative piste con tracciato ad alta aderenza. Anche la biella aerodinamica super allineata “a coltello” è realizzata con una speciale lega di alluminio. Il carburatore in alluminio pressofuso sfoggia l'ultima doppia regolazione dei bassi per un' ottima messa a punto di questi ultimi.

 

SPECIFICA

• Manicotto cromato a 7 vie

• Pistone ricavato dal pieno con lavorazione CNC

• Albero bilanciato DLC da 14 mm con inserto in silicone

• Biella aerodinamica leggera con bordo a coltello

• Testa di raffreddamento a basso CG

• Cuscinetto posteriore in ceramica Swiss-made da 14 mm

• Carburatore a scorrimento composito a 3 aghi

• Cilindrata: 3,49cc • Alesaggio: 16,03 mm

• Corsa: 17,30 mm

• Potenza: 2,95 CV a 38.000 giri / min

340,00 €

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PICCO MONZA EVO + SCARICO COMPLETO EFRA2153 "HARD COATED"

COMBO MONZA

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1:8 ON-ROAD MUFFLER EFRA2153 "HARD COATED"

PIC9390

 

This exhaust system is recommended for: all size tracks

All Picco Exhausts Systems are EFRA homologated and designed to optimize the performance of your Picco made engine.
We strongly recommend to use an original Picco exhaust with your engine.
Durability and reliability of your power package could be compromised by using a different combination.
Made with the finest materials, all Picco Exhausts Systems are 'in-line', where the manifold is connected to muffler with springs.
All Picco engines can be supplied combined with its dedicated exhaust system in a special 'nitro-pack' set.

 

 

Questo sistema di scarico è consigliato per TUTTE le tipologie di pista e di Grip. Tutti i sistemi di scarico Picco sono omologati EFRA e progettati per ottimizzare le prestazioni del tuo motore Picco. Si consiglia vivamente di utilizzare uno scarico Picco originale con il motore. La durata e l'affidabilità del gruppo motore potrebbero essere compromesse dall'utilizzo di una combinazione diversa. Realizzati con i migliori materiali, tutti i sistemi di scarico Picco sono "in linea", dove il collettore è collegato al silenziatore con molle. 

79,00 €

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